tirsdag, august 26, 2008

Tokyo 5.te dag

Jeg ser japansklaererinner over alt. I dag satt xxxsensei bak meg da jeg spiste. Jeg er i Akiharas "Electric City" og ser paa elektroniske duppeditter av alle slag. Mye pent, men ikke mye jeg trenger; noe har jeg fra foer, og noe blir for tungt aa drasse med seg i bagasjen til Sapporo. Jeg har foroevrig funnet kilden til all "broken english" som plager dette landet: Var i en bokhandel og snuste litt i hyllen for engelsklaereboeker. Boekene er skrevet av personer som ikke selv behersker engelsk, de har et kloenete, hjelpeloest, til tider meningsloest spraak! Har tatt masse bilder, men eneste maaten aa faa dem paa nett er via en PC med Vista, og det (Vista) funker ikke, for Vista insisterer paa aa slette alle bildene foer de kan lastes opp. Hvis noen treffer hr. Bill Gates, saa maa de gjerne hilse fra meg naar de gir ham daeng!